Ani Angry Birds nezapomínají na své fanoušky a připravili si pro zkrácení jejich chvíle jednu zajímavou karetní hru. Prožijte s přáteli spoustu bitev s angry birds a další hru zpestřující obsah, který se jistě bude hodit i o dovolených díky praktickému malému balení.
Vizitka
Příprava hry
Karty se zamíchají a rozdělí se rovnoměrně mezi hráče. Jestliže některá karta přebývá, položí se doprostřed stolu a obdrží ji ten, kdo vyhraje první štych. Karty každého hráče jsou položeny před ním na stole obráceny lícem dolů tak, aby na karty tedy nikdo neviděl. Hru začíná nejmladší hráč.
Jak se hraje?
Každý hráč si ze svého herního balíčku bere horní kartu a drží ji v ruce tak, aby ji viděl pouze on. Hráč, který je na řadě, vybere z karty jednu z následujících vlastností a všichni přečtou její hodnotu. Karty bere hráč s největší hodnotou.
Vlastnosti na kartě:
- síla (blesk)
- vzdálenost (šipka)
- muška (terč)
- vzácnost (vajíčko)
Hráč, který vyhrál kolo, vybírá další vlastnost, s kterou se všichni znovu utkají.
Jestliže se stane, že dva hráči (či více) mají stejnou hodnotu, probíhá pouze mezi nimi další souboj. Bere se stejná vlastnost, a ten, který bude mít nyní, bere všechny karty.
Např. foto nahoře: Probíhá hra dvou hráčů, výběr padl na vzácnost (vajíčko). Při souboji měli oba hráči vzácnost 3, vyložili tedy další kartu. I zde se vzácnost shodovala na čísle 8, a proto vytáhli další kartu. V tuto chvíli se hodnoty liší a hráč s vzácností o hodnotě 7 bere veškeré karty za toto kolo.
Jakmile některý z hráčů vyhraje kolo, může přejít do fáze stavění. Karty mají z druhé strany motivy staveb a to jeden ze tří druhů – led, kámen a dřevo. Hráč se musí rozhodnout pro jeden typ stavby a nemůže jej změnit, dokud stavbu nedokončí a nezvítězí s ní v útoku, pak může stavět novou.
Karty, ze kterých staví, pokládá na stůl a staví vždy z karet, které zrovna vyhrál, z žádných jiných. Nejprve je potřeba postavit dvě spodní podpěry (nikoliv stejné). Jakmile jsou tyto dvě karty vyložené, může postavit i další vodorovnou část stavby. Jakmile i ta stojí, pak nahoru na stavbu přikládá prasátko, s kterým střílí.
V této chvíli všichni hráči na své horní kartě z balíčku přečtou číslo u symbolu praku. Jestliže má největší číslo hráč, který postavil stavbu s prasetem, pak bere všechny karty, z kterých se četla síla praku a dále také bere všechny karty staveb ostatních hráčů (i své). Karty dává na odkládací balíček (nestaví z nich).
Jestliže nemá největší číslo útočící hráč s budovou, bere karty, ze kterých probíhal souboj (horní karty z balíčku + karta prasete), ten hráč, který měl největší číslo. Karty staveb na stole se nijak nemění.
Opakuji znovu, hráč staví (i prase) pouze z karet, které vyhrál během daného kola. Nehodící se karty odkládá na svoji odkládací hromádku.
Jestliže některému hráči dojde balíček pro braní karet, obrací svůj odkládací balíček lícem dolů a hraje nyní s ním.
Jakmile některému hráči dojdou karty úplně (odebírací i odkládací balíček) a má ještě stavbu na stole, odebere karty a použije je ve hře. Jakmile hráči dojdou karty úplně, vypadává ze hry.
Cíl hry
Cílem je obrat všechny hráče o karty a zůstat tedy posledním hráčem ve hře.
Rychlejší variantou hry může být i možnost bez hraní katapultovacího kola s útokem. Hra skončí v okamžiku, jakmile dva hráči postaví dvě kompletní stavby.
Závěrečné hodnocení
V pravidlech je napsáno, že do nového kola vybírá soubojovou vlastnost hráč, který vyhrál. Hra je tak velmi nevyrovnaná, v postatě se hráči jednou nebo dvakrát za celou dlouhou hru vymění v určování vlastnosti.
Dle mého názoru se dá hra upravit jednoduchou pomůckou, že se hráči ve výběru karet střídají ve směru hodinových ručiček. Šanci tak bude mít každý a vítězství na sebe nestrhne hned první začínající hráč, který by si držel výběr.