Z laboratoře utekla jedna z příšerek a vy jako vědci, kteří se o ně starají, ji musíte chytit! Ale pozor, příšerka při svém útěku využívá mazaně pro útěk šachty, ale mění také tvar, barvu i vzor těla pomocí lektvarů. Najdete opravdu tu pravou, která utíká, nebo se necháte zbarvením nachytat?
Obsahuje
V plechové krabičce naleznete 25 čtvercových kartiček s různými motivy, dále 4 kostky a 30 žetonů pro počítání bodů. Samozřejmostí je i návod.
Příprava hry
Všechny kartičky promíchejte a naskládejte je do kruhu. Jak můžete vidět na fotografii níže, nám tak akorát stačil stůl, takže počítejte s tím, že na kruh budete potřebovat větší prostor.
Doprostřed kruhu pak nachystejte čtyři kostky a na okraj kruhu zase červené žetony.
Jak se hraje?
Určete si hráče, který jako první hodí kostkami a poté se střídejte. Daný hráč hodem všech 4 kostek započne dané kolo.
V každém kole je vaším úkolem najít příšerku, která utíká, a to dříve než ostatní. Jediné, co znáte, je: jak vypadala na začátku a odkud utekla. To vše vám řeknou kostky.
Tři kostky vám určí, jak příšerka na začátku vypadala. Jedna z kostek určí její tvar, další barvu a třetí vzor. Jsou to proměnné, které si musíte pamatovat, ale v průběhu hry se mohou změnit.
Poslední kostka vám ukáže kartičku a směr, kudy příšerka utíkala. Tam zabodnete svůj pohled a začnete pátrat po příšerce, kterou vám zadaly kostky.
Vlevo vidíte všechny varianty příšerek na kartičkách, vždy dvě barvy, dva tvary a dva vzory, které jsou navzájem zkombinované. Vpravo pak komory, odkud příšerky utíkají. Kostky vám určí nejen barvou přesný start příšerky, ale díky barevným šipkám také zjistíte, zda se vydala příšerka vpravo nebo vlevo.
Po cestě můžou příšerky přeběhnout přes různé laboratoře, kde se na ně samozřejmě něco vylije. Příšerky v těchto laboratořích tak změní bravu, tvar nebo vzor, přesně jak ukazují tři kartičky na fotografii vlevo.
Je třeba mít tak na paměti nejen změněný příšerčin vzhled, ale také počet proběhách laboratoří přeměn. Jakmile vběhne příšerka do čtvrté, zde bohužel v důsledku mnoha přeměn uhyne.
Příšerka ke svému úniku také využívá šachty. Pokud na takovou šachtu na své cestě narazí, tak do ní samozřejmě vběhne a vy musíte udělat to samé. Jakmile vejdete do šachty, prochází skrz ni, dokud se neobjeví další karta s šachtou. Tady teprve vylézáte. Pří procházení šachtou si nevšímáte kartiček, které mezi jejím vchodem a východem jsou.
Níže představím průběh kola na fotografii s popisem. Na kostkách je příšerka ve tvaru chobotnice, červenooranžová a s puntíky. Vyběhla z červené stanice a to ve směru bílých šipek.
Cíl hry
Vaším úkolem je v každém kole jako první ukázat na správnou příšerku nebo na laboratoř, ve které uhynula. Pokud se vám to podaří, obdržíte žeton.
Jakmile někdo ukáže příšerku, nepřestávejte hledat – je možné, že ukázal na chybnou kartu. Při ukázání chybné karty se odebírá žeton (pokud nemáte, tak nejste nijak penalizováni).
Ten, kdo první získá 5 žetonů, vyhrál.
Závěrečné hodnocení
Hra je velmi pěkně graficky vytvořená, kartičky pevnější, odolnější a také se mi líbí hlavně obal na uskladnění, který je plechový a jistě přežije kdejaké cestování (je i malý). Hra bude zábavou pro kohokoliv bez věkového rozdílu. Pracuje s pamětí a postřehem, musíte umět zpracovávat nové poznatky o utečené příšerce, abyste hru mohli úspěšné dohrát. Pravidla jsou rychle k pochopení, takže si bez problému budete brzy moci naplno užívat hru.