Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
  • Home
  • Deskové hry
  • Harry Potter: Turnaj tří čarodějnických škol | Zažijte souboj čtyř šampionů na vlastní kůži

Harry Potter: Turnaj tří čarodějnických škol | Zažijte souboj čtyř šampionů na vlastní kůži

Deskové hra Harry Potter: Turnaj tří čarodejnických škol

Vzduch se rozechvěje pod náporem mocných křídel, která vznesou obrovského draka do výšky. Jeho chřtán se otevře a do arény vypustí smrtící oheň. Harry má jen několik vteřin na to, aby zareagoval, a tak pronese ono důležité kouzlo – Accio.

Deskové hra Harry Potter: Turnaj tří čarodejnických školVIZITKA
Název: Harry Potter: Turnaj tří čarodějnických škol
Vydavatel: Betexa
Herní doba: 30-45 min
Počet hráčů: 2-4
Orientační cena: 499 Kč

Když nás naposledy přátelé navštívili, přinesli s sebou staronovou hru, ať si zahrajeme také něco jiného. Tou hrou byl Harry Potter: Turnaj tří čarodějnických škol, na který jsem byla moc zvědavá. Sama jsem na knihách série Harry Potter vyrůstala, nyní sbírám také ilustrované vydání (protože mám slabost pro ilustrace v knihách), a tak pro mne byla možnost vyzkoušet si také tuto tematickou deskovku příjemným zpestřením.

A JAK TO TEDY FUNGUJE?

Pokud jste fanoušky Harryho Pottera, jistě si vzpomenete, že ve 4. díle Harry Potter a Ohnivý pohár se turnaj tří čarodějnických škol skládá ze tří soutěžních disciplín. A právě ty napodobuje také samotná hra, která vás provede soubojem s drakem, otevíráním vejce, navštívením světa jezerního lidu a závěrečný průchod labyrintem. Celkově vás tak čekají čtyři oddělené hry, kde v každé z nich může skončit někdo jiný jako vítěz.

Princip samotných her je totožný a vychází z pexesa. Na herní ploše před vámi se tak objeví kartičky v rozloze 8×8 nebo 10×10, kdy mezi nimi nehledáte dvojice, ale buď kartičky označené vaší barvou nebo naopak kartičky v předem daném pořadí. Ačkoliv se jedná o jinou variantu pexesa, přesto je zde vložen určitý prvek záškodničení, který je pro každou z jednotlivých části hry Harry Potter: Turnaj tří čarodejnických škol odlišný.

Souboj s drakem o zlaté vejce Souboj s drakem o zlaté vejce

1. úkol
Jak jsem již zmínila, první úkol pojednává o souboji s drakem, kterému je nutno vzít zlaté vejce. Hráči střídavě otáčejí po jedné kartičce tak, aby ji viděli i ostatní a hledají mezi nimi svoji herní postavu (Harry Potter, Cedrik Diggory, Viktor Krum a Fleur Delacour). Jakmile ji hráč naleznete, dává ji před sebe a nyní má určenou barvu. V této barvě hledá postupně kartičky v předem určeném pořadí a to malé kouzlo – malý drak – malé kouzlo – malý drak – malé kouzlo – malý drak – velké kouzlo – velký drak – zlaté vejce. Pokud hráč objeví svoji kartičku, která ovšem nezapadá do aktuálního řetězce v předchozím pořadí, obrací ji zpět rubem nahoru a ideálně si zapamatuje její pozici pro budoucí použití.

V tomto úkolu se nachází také škodící prvek a to kartička s drakem chrlícím oheň. Každý tento útočící drak má barvu jednoho ze čtyř šampionů. Pokud je tato karta otočena, putuje na stůl před hráče se stejnou barvou. Hráč nesmí dále pokračovat v tvoření linie karet, dokud draka neodstraní nalezením a použitím karty malého kouzla.

2. úkol, 1. část
V první části druhého úkolu musíme otevřít zlaté vejce, které jsme získali od draka. Opět střídavě hráči otáčejí po jedné kartě pexesa na herní ploše. Nyní nemáme dané barvy jednotlivých hrdinů a budeme skládat 4 (a více) kvinteta z karet na stole stejných pro všechny. Vždy ze čtyř karet vytvoříme takové hnízdo, do jehož středu umístíme vejce. Vejce nejprve 3x pootevřené a to poslední bude zlaté otevřené, které hráči zajistí výhru v této části. Hnízda skládáme ze čtyř karet, které dohromady tvoří čtverec, do jehož středu umístíme vejce. Hnízdo sestavujeme postupně od čísla 1 do čísla 4 (tedy obdobně jako u 1. úkolu máme předem dané pořadí karet, které sbíráme). Lze skládat pouze jedno kvinteto, nikoliv více současně.

Škodícím prvkem je pak zavřené vejce. Pokud hráč, který jej nalezne, má před sebou postavené kompletní hnízdo ze 4 karet, musí jej vložit k sobě, jinak jej vkládá komukoliv ze soupeřů do kompletního hnízda. Tímto aktem si tak prodlužuje hráč zisk zlatého vejce, protože musí postavit o hnízdo navíc, aby splnil podmínku mít 3x pootevřené vejce a 1x otevřené vejce.

2. úkol, 2. část
I nyní se budou stavět hnízda jako v předchozí části. V této fázi do jejich středu musí nalézt hráč kartu podvodního města, jezerních lidí, ďasovce a dále pak kartu šampiona a jemu nejbližší osobu, která byla pod vodou uvězněna. Středové karty se mohou pokládat v jakémkoliv pořadí, nikdy však nesmí být dva středy stejné. Pakliže hráč umístí středovou kartu buď šampiona a nebo osoby, kterou má zachránit, je mu dán barevný okraj a musí do druhého hnízda vložit šampiona/oběť stejné barvy do páru. Vyhrává hráč, který jako první vytvoří těchto 5 kvintet. Hra nemá škodící prvek.

Odemknutí zlatého vejce Jezerní lidé a záchrana

3. úkol
A dostáváme se k poslednímu úkolu a tedy poslední hře v tomto turnaji čarodějnických škol. Každý hráč před sebe dostane plochu labyrintu, do kterého mu soupeři umístí 4 karty s nepřáteli. Dále před sebou v hracím poli hledají kartičky představující cesty bludiště, které jsou buď neutrální barvy (bílá) a nebo odpovídají barvou zvolené figurky. Tou se pak labyrintem posouvají po cestách a přistavovat tak další cesty mohou pouze k políčku sousedícímu k jejich figurce. Mezi kartičkami před nimi jsou také ukryté ty s názvy jednotlivých monster, která číhají v jejich labyrintu. Pokud hráč narazí ve svém postupu na příšeru, může ji odstranit pouze získáním totožné kartičky z hracího (pexesového) pole. Jakmile hráč dorazí s figurkou před poslední pole v pravé části labyrintu, musí nyní najít pohár odpovídající jeho barvě. Jeho zisk znamená vítězství.

Záškodnickým prvkem jsou v hracím poli karty představující pevnou zeď. Tu mohou hráči postavit do labyrintu svých soupeřům, aby jim zhoršili či znemožnili postup. Tohle je jediný úkol, ve kterém se může stát, že hráč labyrint nedokončí, neboť může být zcela zablokován zdmi a položením svých cest.

JAK VYHRÁT?

Je jen na vás, zda budete počítat pouze jednotlivé výhry všech částí a nebo si uděláte bodovací systém, na základě něhož vyhlásíte celkového vítěze s nejlepším umístěním ve všech hrách. Jednotlivé výhry závisejí na nejrychlejším splnění zadání daných úkolů, viz výše.

STYLIZACE HRY

Jak již bylo mnohokrát řečeno, desková hra Harry Potter: Turnaj tří čarodějnických škol byla vytvořena na motivy knihy a filmu Harry Potter a ohnivý pohár. Hráči se tak setkávají se všemi čtyřmi šampiony, se kterými se snaží projít skrze 3 obtížné zkoušky, které si pro ně tento turnaj připravil. Společně tak prožijí toto kouzelné dobrodružství na vlastní kůži, protože se bude kouzlit, bude se zachraňovat a bloudit labyrintem.

Příprava labyrintového úkolu Vítěz turnaje tří čarodejnických škol

ZÁVĚREČNÉ HODNOCENÍ

Přiznám se, že hledám cílovou skupinu pro tuto hru. Na jednu stranu je hra tematicky zaměřena na Harryho Pottera, na druhou stranu vylepšené pexeso bude nejvíce sloužit rodinám s dětmi, protože nenabízí nic složitého a má velký podíl náhody. Za mě celkově jedna ze slabších her, která sice procvičí a potrénuje paměť, ale jako milovníka Harryho Pottera mne nikterak nenadchla. Spíše se jedná o deskovku, která využila popularity filmů a knih Harry Potter, ale nepřináší nějaké zajímavé herní principy. Nejzajímavější ze všech 4 her mi přišel samotný závěrečný labyrint, kde se alespoň trochu taktizovalo a nehodící cesty se nechávaly na herní ploše pro pozdější využití. Zbylé hry byly víceméně o náhodě.

Pro

  • Procvičení paměti
  • Hra vhodná pro děti

Proti

  • Vysoký podíl náhody
  • Takové dražší pexeso s prvky navíc
  • Hráč mění svého hlavního hrdinu, za kterého hraje
Moje hodnocení: 3/10

Podělte se o článek s přáteli

2 Komentáře
  • K napsal:

    Mě hodně bavila jiná potterovka a to deskovka s lektvary. Jendoudchá pravidla a nepříliš dlouhé hraní ;)

  • Komentovat

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


    Lucie | 33 | Ostrava
    Vítejte v mém malém světě plném knih,
    filmů, her a různých zážitků.


    Kontakt
    friedelova@dragell.cz

    Jsem také na


    Mohlo by vás zajímat

    Instagram

    Podpořte mne

    Již nyní zde naleznete například záznam z besedy se spisovatelkou Michaelou Merglovou nebo Terezou Matouškovou.

    Čtenářský klub – společné čtení

    V listopadu čteme knihu Domovina od spisovatele R.A. Salvatora, tak se neváhejte zapojit. Zakupte si knihu nebo audioknihu ještě dnes. Společné setkání proběhne na Zoomu 29. listopadu:

    • 17:00 – debata o knize Domovina
    • 18:00 – beseda s českým spisovatelem Leošem Kyšou

    | Odkaz na Zoom bude zde |
     Jak funguje čtenářský klub a co nabízí?
    Robert Anthony Salvatore - Temný elf: Domovina

     

    © 2015-2024 Dragell | friedelova@dragell.cz